Prokofiev och annat konstigt – Filarmónica de Bogotá

Bättre konserter har vi varit på. Efter att jag suttit och nickat till ett antal gånger så började jag vända mig om och titta på de andra på teaterläktaren. Uppskattningsvis två personer på varje rad satt som jag med huvudet på väg ner mot axeln. Men det var en trevlig födelsedagspresent från kör-Christian att hjälpa mig att få fribiljetter. Filharmonikerna med kör spelade och sjöng väl, men musiken var bara för svårtillgänglig. De andra styckena fick dock Prokofiev att kännas harmoniskt och lättsmält. På den nivån var det.

Negra Espalda del Tiempo. – Juan Sebastian Cardona O.

Concierto para violín No 1, Op 35 – Szymanowski

Cantata Alexander Nevsky – Prokofiev

Orquesta filarmónica de Bogotá under ledning av Josep Caballé-Domenech
Coro filarmónico juvenil, Santa Cecilia mfl körer
Sala de conciertos León de Greiff
Universidad Nacional de Colombia
3 november 2018

Skriv gärna en kommentar